Należał Podlasek do wyjątkowych projektantów, próbujących jeszcze czasami swych umiejętności w grawerce. W Zawierciu też powstawały jego najlepsze zestawy użytkowe, niestety rzadko realizowane jako komplety.
Artysta wykorzystywał szkło antico w nieco odmiennej od szczytnieńskiej wersji technologicznej. Pladrowanie szkieł było mniej zagęszczone, a koloryt wzbogacony delikatnymi brunatnymi smugami, co zwłaszcza w połączeniu z intensywnym bursztynem przynosiło zadowalające rezultaty.
Prof. Paweł Banaś, Polskie współczesne szkło artystyczne, 1982
Żył w latach 1934–1995. Dyplom na Wydziale Ceramiki i Szkła w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych (obecnie: Akademia Sztuk Pięknych im. E. Gepperta) we Wrocławiu pod kierunkiem prof. Stanisława Dawskiego, 1963.
Projektant szkła użytkowego w Hucie Szkła Kryształowego „Violetta” w Stroniu Śląskim – tworzył projekty do szkieł sodowych oraz wzory i grawerkę do szkieł ołowiowych, 1963–1967. Projektant, a później kierownik Działu Wzornictwa w Hucie Szkła Gospodarczego „Zawiercie” w Zawierciu, 1967–1995.
Laureat głównej nagrody w ogólnopolskim konkursie na projekty zdobin szkła gospodarczego, Warszawa, 1969.
Udział w wielu wystawach zbiorowych w kraju i za granicą. Prace w zbiorach muzealnych i prywatnych, m.in.: Muzeum Narodowe we Wrocławiu, Muzeum Narodowe w Krakowie, Pałac Schoena Muzeum w Sosnowcu, Muzeum w Gliwicach, Muzeum Miedzi w Legnicy.